Over ons

Oprichting

De non-profit stichting Vrijwillige Administratieve Ondersteuning Weert e.o. ( VAO) is op 7 december 2016 opgericht als burgerinitiatief door een aantal enthousiaste vrijwilligers die hun kennis en kunde inzetten om vrijwillig aangemelde cliënten te ondersteunen bij het zelf op orde brengen, verwerken en bijhouden van hun (financiële) administratie. Op deze wijze verkrijgen cliënten inzicht in hun (financiële) administratie en leren de vrijwilligers hen deze weer zelfstandig bij te houden. In 2017 hebben wij ondersteuning aangeboden in ruim 150 trajecten.

VAO verleent deze dienst aan cliënten die zichzelf vrijwillig aanmelden ofwel aangedragen worden door met VAO samenwerkende instanties, bijvoorbeeld de Gemeente Weert/SDV, de Vraagwijzer, Maatschappelijk Werk, MetGGZ en diverse andere instanties. De dienstverlening is voor inwoners van Weert en per 1 januari 2019 ook voor de inwoners van Nederweert.

VAO bestaat geheel uit vrijwilligers!

Bestuur

Het bestuur van VAO bestaat uit:

  • Ruud Hermans            – Voorzitter
  • Irene Schoonderbeek –  Secretaris
  • Carla Hendriks            – Penningmeester

Allen bereikbaar per mail info@vaoweert.nl .

Coördinatoren

VAO heeft per 1 januari 2018 drie coördinatoren die de schakel vormen tussen de hulpaanvragers, de verwijzers en de de vrijwilligers. Wij zoeken nog een coördinator. Onze coördinatoren zijn altijd eerst vrijwilliger geweest en worden een aantal maanden ingewerkt door onze hoofd-coördinator. Bent u geïnteresseerd?  Kijk op de pagina vrijwilligers voor meer informatie.

Vrijwilligers

VAO heeft per 1 januari 2018 40 vrijwilligers die werkzaamheden verrichten voor onze aangemelde cliënten. Dit zullen er gauw meer worden. Wilt u meer informatie of vrijwilliger worden? Kijk dan op de pagina vrijwilligers.