Wat wij doen

Hulp nodig bij uw administratie?

Vrijwilligers  van VAO ondersteunen mensen bij het zelf op orde brengen, verwerken en bijhouden van hun (financiële) administratie. Deze hulp is gratis. Dit doen wij voor mensen die zichzelf aanmelden, maar ook na doorverwijzing via de gemeente Weert, Algemeen Maatschappelijk Werk (AMW) en diverse andere instanties. Voorwaarde is dat u zélf wil werken aan het verkrijgen van meer inzicht in de eigen (financiële) administratie.

Dit doen wij in Weert en vanaf 1 januari 2019 ook in Nederweert.

Een ervaren vrijwilliger gaat naast u staan, maar neemt het niet over!

U leert tijdens een traject niet alleen hoe u zelf papieren in klappers sorteert en brieven verwerkt, maar onder andere ook hoe u inkomsten/uitgaven en vaste lasten op een rij zet, hoe u toeslagen aanvraagt of wijzigt en hoe u een kasboekje bij kunt houden. Onze vrijwilligers doen geen belastingaangiftes, behandelen geen PGB’s en helpen niet met zakelijke administraties. Een traject kan twee weken duren, maar ook anderhalf jaar. Dit hangt af van uw hulpvraag en wordt bekeken in het intake gesprek met de coördinator.

Aanmelden

Heeft u hulp nodig? Meld u dan aan per mail op info@vaoweert.nl of per telefoon: 06 –  22 78 74 18. De secretaris zoekt voor u een beschikbare coördinator die zo snel mogelijk contact met u opneemt voor een intake aan hui om te bekijken welke hulp en welke vrijwilliger voor u het best passend is. Daarbij staat voorop dat u na het einde van het traject weer in staat bent om zelf uw (financiële) administratie bij te houden.

 Informatie

Heeft u liever eerst nog wat meer algemene informatie? Meld u dan via info@vaoweert.nl of gebruik het contactformulier.